söndag 28 oktober 2007

University of Michigan

Alla trodde på en enkel hemmaseger men Minnesota gjorde sin bästa match för säsongen men Michigan vann till slut med 34-10.

Minnesota som förra vecka förlorade mot North dakota state som spelar i divisionen under tog ledningen med 10-0 mot topplaget Michigan och det dröjde till sista quartern innan Michigan avgjorde matchen.

Vädret under matchen varierade mellan 10 grader med regn och 16 grader med sol.

Michigan stadium ser inte stor ut från utsidan men den tar officiellt 107 051 men det brukar vara runt 114 000 åskådare. Det dåliga motståndet och dåliga vädret gjorde att det bara var 109 432 på matchen idag.

Parkeringen kostar $10-$40 beroende på hur långt man vill gå. Jag betalade $15 och parkerade på gräsmattan hos någon privatperson.

I morgon checkar jag ut runt 11, går på bio Sedan lämnar jag tillbaka bilen och flyget till Chicago går 18:40. 23:05 går planet från chicago till Köpenhamn sedan spenderar jag 7 timmar på kastrup innan planet går till Jönköping. Planet ska landa på axamo 21:20 på måndag.

Skönt att slippa allt tjat om pumpor och hallowen. Det har tjatats om det sen jag kom till Usa.

Nu börjar en ny toppmatch på tv. All hemmapublik i matchen, över 80 000 är vitklädda. Ser häftigt ut.

Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem och än en gång tack för att vi fått följa med på resan!
Mor o far