tisdag 25 december 2007

Dan före dan

Nu är det bara en dag kvar till junior VM. Inga HV spelare med i år men det ska ändå bli väldigt roligt.
En bra spelarpresentation finns på Hockeymagasinet. De har ett faktafel i artikeln. Thomas Larsson är inte den mest utvisade spelaren i J20 SuperElit genom tiderna. Vi som följer HV71 J20 vet en spelare som åkte på 256 utv. min. på 38 matcher förra året.

Dessa spelare tycker jag ska bli extra spännande att se i Sverige.
MV Jhonas Enroth måste lyckas för att Sverige ska ta sig långt i turneringen.
B Victor Hedman är född 90, 2 m lång och väger 100 kg.
C Patrik Berglund är Sveriges stjärna och har gjort 23p på 21 matcher i allsvenskan.
FW Oscar Möller spelar kanadensisk juniorhockey. 50p på 34 matcher.

Magnus Svensson Pääjärvi som alla pratar om tycker jag är väldig överskattad. Jag har sett honom när han har spelat i Malmö flera år och latare spelare får man leta efter.
_____________________________

Jag kommer att sakna Niklas Hjalmarsson, hans spel i JVM var en förra säsongens höjdpunkter. Nästa USA resa ska jag försöka se Hjalmarsson.
_____________________________

Aftonbladet listar årets 100 bästa svenska idrottare och Johan Davidsson hamnar på 44:e plats. Före spelare som t.ex. Sundin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att inte tedenby kom med hade varit roligt att se hur han kunnat klara sig.

Bama sa...

Ja men vi ska inte ge upp än. Vi får hoppas att någon forward får lämna återbud i sista stund.

Anonym sa...

Hv och ishockey...Glömt julafton...Inget om Annelie?