lördag 12 januari 2008

3 dåliga domare på en dag

Jag har sett 3 HV matcher med 3 domare som var dåliga på olika sätt.

Först i J18 matchen missade domaren solklara utvisningar och tog för skitsaker. Som tur var det inget matchavgörande.

I J20 matchen tog domaren för allt. 11st 2 min utv för HV och 8st för Luleå. Hälften av utvisningarna såg jag inte eller så var det inte nära att vara utvisning. Som tur är var han lika dålig åt båda hållen.

I elitseriematchen fick Ward och Kåberg matchstraff för något som knappt kan kallas för slagsmål. Melin fick en utvisning när Mattsson håller fast Melins klubba.

Om man ska vara dålig kan man vara det åt båda hållen.

När jag ändå skriver om domare kan jag också ge bra domare beröm. Linjemannen Anders Nyqvist dömmer ofta HV´s juniorlag och är alltid bra. Blåser oftast inte offside och icing vid tveksamma situationen. Bestämd och pratar med spelarna när det blir slagsmål och gnäll.

Inga kommentarer: