lördag 16 februari 2008

HV71 upp i serieledning

J20 laget hade inga problem att besegra topplaget Brynäs med 5-2.

Med David Ullström borta tyckte jag center sidan kunde bli ett problem idag men Jacob Karlsson, Johan Linnander och Martin Olsson gjorde en jättebra match allihop.

Även backsidan var försvagad med ett par spelare borta men Jacob Svensson kom in och visade att han är så bra som jag har hoppats hela säsongen. Spelade enkelt och gjorde inga misstag.

Henrik Eriksson spelade först med a-laget och hoppade sedan in i J20 och gjorde en av de bästa matcher jag har sett honom. Gjorde 1+2 och kunde ha gjort ett par mål till på chanserna han skapade.

Simon Önerud gjorde 5 mål och 3 ass på 5 matcher innan han blev skadad i september. Detta var tredje matchen sedan han kom tillbaka, de två första matcherna fick han begränsad speltid i fjärde kedjan men idag visade han att han är tillbaka. Ett mål, bra jobb och skjuter på allt. Hans förebild är Skröder och hans spelstil är väldigt lik Skröder.
______________________

Jag hörde några på läktaren diskutera icing och i J20 Top 8 testar de en ny icing regel. Icing är från egen blå och inte mittlinjen som vanligt.
______________________

Jag kommer ALDRIG att gilla Fröken Ledin.

Inga kommentarer: