söndag 13 juli 2008

14 dagar kvar

Det är knappt att man tror det är sant men imorgon är det bara 14 dagar kvar till första isträning både för a-laget och J20.

J20 lagets träningsschema finns här. Första månaden får de 8 dagar ledigt och har 17 ispass, 8 matcher och 7 fyspass. Då hinner de även med en resa till Schweiz.
Tyvärr missar jag ispremiären som vanligt eftersom jag jobbar då och när jag är ledig i mitten av augusti så är J20 laget i Schweiz men några träningar ska jag hinna se och kanske även några a-lags träningar.
___________________________________

Eftersom Usa resan går till North Carolina och Virginia blir det mycket sightseeing om inbördeskriget. Senaste veckan har jag sett 3 filmer om inbördeskriget. Gods and Generals (som var sådär) och två av mina favorit filmer Gettysburg (som jag kommer att besöka) och Glory.
Jag har som vanligt beställt flera böcker så jag kan läsa på lite om mina resmål.

I morgon släpps biljetterna till Collegematchen Virginia-East Carolina vilken är en av de få Collegematcherna jag inte behöver köpa biljetter i andra hand. Förhoppningsvis kommer NHL schemat på Onsdag så kan planera resan mer i detalj och boka hotell.

Inga kommentarer: