måndag 14 juli 2008

Jag hatar Ledin

Nja hatar är ett för starkt uttryck men jag gillar inte hans spelstil.

Alla gnäller för att jag inte gillar Per Ledin men egentligen borde det vara jag som gnäller för att de flesta bytte åsikt på en dag.

När han spelade i färjestad tyckte jag precis som alla andra HV fans att han var en feg spelare som filmade hela tiden och bara för att han byter färg på tröjan så ändrar han inte spelstil.

Många tror att Ledin var en av HV´s viktigaste spelare under guld säsongen och man kan gärna få den uppfattningen när man följer media då de gärna intervjuar Ledin eftersom de oftast får en osmart kommentar. En intressant fakta är att 10 st HV spelare gjorde lika många eller mer mål än Ledin under slutspelet och trots att han fick mycket speltid i andra femman var han ganska osynlig. Är det någon som kommer ihåg något Ledin gjorde under slutspelet?

Visst har han positiva sidor. Han jobbar hårt och står framför målet där de flesta målen kommer till men att säga att HV71 tappar fysik när Ledin försvinner är en stor överdrift. Äntligen är han borta.
______________________________

Spelschemat för J20 laget kom ut för ett tag sedan och HV71 börjar med 3 hemmamatcher mot 3 svåra motståndare i striden om topp 8 platserna. Södertälje lördagen 13/9, Huddinge dagen efter och Linköping på onsdagen. Tyvärr missar jag toppmatchen HV71-Frölunda på en fredag kväll under min Usa resa. Jag hoppas de sänder lite matcher online i vinter.
______________________________

En riktig travvecka. På onsdag är det Vaggeryds stora dag med V64 och förhoppningsvis över 10 000 på publikplats. Loket, proffesorn och jag är där som vanligt och det ska bli spännande att se om Samolli och Greve Tillman kan fixa tränarchampionatet till Bertil.

På lördag är det dags för Commander Crowe´s 23:e raka seger? En fantastiskt snygg fux som hittills är obesegrad men möter svåraste motståndet hittills i karriären. Kolla på V75-3 på lördag.
_______________________________

En bra intervju med Nicholas AngellSverige´s bästa hockeyblogg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också till Vaggeryd imorgon, Men åker mest dit för det är kul har ingen koll på hästar och sånt, du kanske har något bra travtips? ;)

Anonym sa...

10 000 på Vaggerydstravet var väl att ta i ;) Men 5-6000 vore grymt kul om det kom.

Bama sa...

JaG hade för mig att det var mer men 6 500 var det förra året, vi får hoppas att de slår det.

Tipsen (som ni ska undvika att följa) kommer ikväll.

Anonym sa...

Jag minns att det var strax över 7000 personer ifjol.