onsdag 24 september 2008

Inte gladare idag

Nej gårdagens coachning gjorde inte mig gladare direkt.

Om vi börjar med backarna så fick Veli-Pekka komma in och spela mer än Robin Karlsson någonsin fick. Den enda skillnaden är väl åldern och att Veli-Pekka var inne på ett baklängesmål(enligt hockeyligan) vilket inte Robin har varit. Undrar hur mycket pengar HV har kastat i sjön för att Kenta inte vågar spela juniorer.

Tedenby som är en av Sveriges största talanger fick spela 6:01 medan Jonas Johansson som var petad för att han har varit så dålig de senaste matcherna fick spela ungefär lika mycket.

Henrik Eriksson fick chansen som center i flera träningsmatcher på slutet när HV vann men nu spelar Kenta hellre Davidsson i 30 minuter. Davidsson är ett fenomen men ingen orkar spela så mycket och han har -4 hittills.

Nu ska jag gå på matchen imorgon men det kan bli sista a-lags matchen i år.
Jag längtar till den dag då vi slipper Kenta

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh vad jag känner igen mig i det du skriver... Var inne på den detaljen senast idag...

Mer juniorer åt hockeyfolket...