onsdag 24 september 2008

Leksand för bra

Jag såg de två första perioderna på Leksand-Borås och man kan bara konstatera att Leksand och Malmö är för bra för allsvenskan. Leksand ledde då med 7-2 och frågan är bara om Leksand kan få upp tempot till kvalserien. Det kan inte vara roligt att vara så överlägsen.

David Ullström visade att han är fantastiskt bra med pucken även mot så här bra motstånd. Han hade flera bra uppåkningar som var värda mål. Ullström tekade också bra men han har fortfarande en heldel att jobba på i defensiven. Han hade svårt att hänga med i hörnen och gick bort sig någon gång.

Mattias Remstam var ganska osynlig men han är fortfarande kung i boxplay.

Vi fick också se en fd HV J20 spelare göra allsvensk debut. Målvakten Dennis Karlsson spelade i Ulricehamn förra säsongen och spelade i HV71 J20 för 2 år sedan fick hoppa in i början av andra perioden. Dennis som tog vm-guld i inlinehockey i våras fick släppa två puckar förbi sig i andra perioden men gjorde också ett antal bra räddningar.

Är det någon som vet varför inte Lukas Eriksson spelar i Oskarshamn? Jag hade tänkt åka till Borås på söndag och hoppades få se David Ullström och Lukas Eriksson.

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.jnytt.se/Read__17670.aspx

Bama sa...

Jag skrev om det i augusti men jag fick för mig att det bara var tillfälligt och inget allvarligt.

Någon som vet hur det är med honom nu?

Anonym sa...

Lukas har sträckt sig i ljumsken. Men han ska nog vara tillbaka nästa vecka.

Bama sa...

Tack för infon