torsdag 4 september 2008

Jag gick på hypen

För drygt 1 år sedan gick jag på hypen med ipod, något jag ångrar idag och jag tycker synd om de som går på den nuvarande hypen med iphone.

Itunes är ett program tillverkat av inkompetenta nybörjare. Segt, ologiskt och tidsödande.
Batteriet är från 90-talet. Igår när jag hade sprungit visade batterindikatorn att jag hade över halva batteriet kvar men idag räckte det i 2 minuter, så jag fick springa utan att lyssna på en bok och det är inte första gången det har hänt.
Batteriet håller inte speciellt länge heller.
Den låser sig 3-5 gånger i veckan, ofta räcker det att man stannar för att den ska gå igång men ibland låser den sig toltalt så man får vänta på att batteriet har laddat ur.
När man lägger in en talbok så räcker det inte att man skriver att det är en talbok i id-tagen för att den ska fatta det utan man måste ändra format på filerna.

Det första jag gör när jag kommer hem från Usa är att slå sönder min ipod och mosar de geléhallon den troligtvis är gjord av sedan ska jag köpa en riktig mp3 spelare.
_____________________________

Jag har inte kommit på någon fråga till denna veckan utan Patrik fick bestämma.

Inga kommentarer: