fredag 24 oktober 2008

6 timmars resa

Resan från Philadelphia till Morgantown tog sammanlagt 6 timmar. 5 timmar i bilen och 1 timmes rast.

Det finns massor av radiokanaler att välja på. När man tröttar på sportkanalerna är det bara att välja en av countrykanalerna.

Jag började på lite mindre vägar där det alltid finns mycket att se. Efter shoppingrasten i ett outletmall blev det motorväg in i West virginias kullar. Inte mycket trafik och en rolig väg med mycket att se, lunchrasten tog jag på ett klassisk vägkrog.

Jag har ingen mottagning på mobilen här bland bergen så om någon har skickat sms så har jag inte fått dem än.



Matchen mellan West Virginia och Auburn förväntades bli en defensiv kamp men det blev det inte.

Auburn tog snabbt ledningen med 17-3 och deras fans som satt på sektionen till vänster skrek mer om Alabama till de 4 Bama fansen(bilden) som satt snett framför mig än till West Virginia fansen.

17-10 i halvlek men sedan vände matchen totalt. West Virginia vann tillslut enkelt med 34-17 och de väldigt fanatiska West Virginia fansen var väldigt högljudda.

Jag trodde jag skulle vara trött efter resan men det var jag inte alls och imorgon blir det ungefär lika lång resa till knoxville, tennessee. Här i West Virginia är det ganska kallt när solen försvinner och det kan bli snö framåt måndag men nu går resten av resan söderut.

Inga kommentarer: