fredag 24 oktober 2008

Dimman från bergen

Frånsett första dagen och något enstaka moln har jag haft sol och blå himmel hela tiden men idag kom regnet.

Det som var en storm västerut har blivit ett regnväder som minskar hela tiden. Det regnade regnade ganska mycket ett tag men nu bara duggar det lite.

Jag har nu åkt 115 mil på 2 dagar och börjar bli lite trött. Idag körde jag 62 mil på 7 timmar vilket inkluderar 3 raster. Jag har ont i nacken efter att jag har försökt att se allt utmed vägen. I två dagar har jag också försökt hitta lite Alabama kläder eftersom jag inte tog med några, på dagens andra rast idag lyckades jag iallafall hitta en keps.
Lite reflektioner från radiokanalerna.
I West Virginia pratar de bara om kol och vapen, jag har inte sett så många kamoflauge klädda människor sen lumpen.
I Tennessee spelar över hälften av radiokanalerna bara country.

På tal om staterna så har jag under resan varit i 9 delstater. Någon som kan gissa vilka?

Ikväll var det highschool football inplanerat men jag ska vila 1 timme nu innan jag bestämmer mig men troligtvis hämtar jag bara snabbmat och ligger på hotellrummet ikväll.

Jag vet inte om jag ska vara glad eller deprimerad just nu. Deprimerad för att jag måste åka hem om ett par dar eller glad för att imorgon är höjdpunkten på hela resan. Tennessee mot obesegrade Alabama. Matchen börjar 19:45 så det blir en lugn förmiddag och en sen kväll. Med 107.000 på läktaren kan det ta en stund att ta sig tillbaka till hotellet.
___________________________

HV spelarna dominerar i allsvenskan.
Bengtsberg har 94 i räddnings% på 3 matcher och får nog spela lite nu när "förste" målvakten är sjuk.
Ullström fortsätter producera. 1+1 idag.
Även Tedenby gjorde 1+1 idag och gjorde tydligen årets snyggaste mål. Om någon hittar det på nätet får ni gärna skicka länken.

Inga kommentarer: