söndag 5 oktober 2008

Biljetter, pengar och pass

Biljetter, pengar och pass, alltså det viktigaste till resan är klart. Dator, GPS, kamera och MP3 har jag också koll på så nu är det bara kläder kvar. Det blir lätt packning eftersom jag handlar kläder och skor i Usa.

Bensin kan bli ett stort problem. Bensinen är så gott som slut i North Carolina där jag landar och folk står i långa köer för att få bensin. Det sägs att det löser sig i mitten av oktober. Bara jag får full tank i hybilen så klarar jag mig eftersom jag bara stannar 2 dar i North Carolina innan jag åker till Virginia.

Ett annat problem med första delen av resan är Nascar. 200 000 rednecks ska till Charlotteområdet helgen då jag anländer. Jag tror huvudloppen är på lördagen och söndagen och då har jag åkt därifrån.

Det blir ingen basebollmatch eftersom Philadelphia spelar hemma på fel datum.

Kalender för resan finns här.

Inga kommentarer: