söndag 5 oktober 2008

Jag hatar Ledin

Jag vet att jag har skrivit det förr men Ledin behöver inte ens vara i Sverige för att förstöra svensk hockey.

I var och varannat ungdomslag finns det spelare som vill bli den nya Ledin.
Talanglösa, dåliga skridskoåkare, slår och vevar med klubban, filmar, skadar motståndare när de försöker tackla. Tobias Jonsson får vara glad att han har galler annars kunde han ha blivit allvarligt skadad.
________________________

HV71 J20 slog Troja med 5-2 idag.

Fjärde kedjan dominerar som vanlig. Idag spelade Fredrik Karlsson där istället för Jesper Thörnberg men det blev samma resultat. De gjorde 2 mål och åkte skridsko så troja drog på sig utvisningar.

Mattias Karlsson är en otroligt stabil defensiv back.

Jacob Karlsson såg rappare ut än tidigare. Först på mål och först tillbaka i försvaret.

Martin Olsson syns kanske inte så mycket men det är härligt med spelare som går först in i närkamperna trots att de vet att de får en smäll.

Jag skulle inte vilja byta Martin "Findus" Pettersson mot någon annan målvakt.

"Tarzan" är tillbaka efter lång skadefrånvara. Emil Karlsson gjorde några inhopp. Första inhoppet kom i powerplay eftersom han vet vad som krävs för att göra mål i powerplay. Spelare framför målvakten, och han var nära att göra mål direkt.
Jag har saknat kommentarer som den idag "Behöver ni vila eftersom ni snackar med domaren hela tiden?"

1 kommentar:

Anonym sa...

Typisk Tarzan kommentar. Han borde ha en mic på sig när han spelar ! Kommentarera kan bli värda en del.