måndag 20 oktober 2008

Gettysburg

På resan mellan Washington och Philadelphia tog jag en omväg till Gettysburg. Började med att se en intressant film innan jag åkte runt på det jättestora slagfältet på turistvägarna bland tusentals turister. Bilden är från Little round top som är känd från den jättebra filmen Gettysburg.
Näst stopp skulle vara i ett amish samhälle men på vägen ändrade jag mig. Varför ska jag som är ateist gynna religösa fanatiker så jag körde bara förbi.

Jag såg världens roligaste skylt på vägen men jag hann tyvärr inte fotografera den. I utkanterna av Washington ligger tydligen "George W Bush center for intelligence" som tillhör CIA.

Sightseeing i Philadelphia imorgon. Saker att se: Liberty bell, Independence park, Reading terminal market(där de religösa fanatikerna säljer mat), Comcast huset(där finns världens största TV.) och City hall.

På kvällen blir det träningsmatch i NBA 19:00 och Collegefootball Temple-Ohio 20:00. Arenorna ligger bredvid varandra så det troliga är att det blir 45 minuter NBA sedan collegefootball.

Ikväll är det Monday night football så jag ska gå till Hooters som ligger på gångavstånd. Jag går BARA för maten och footballen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga bilder från Hooters...? På maten så så klart... Harklll..