tisdag 14 oktober 2008

Hatar Svart/Röd/Gul

Jag började dagen med att se Capitols matchvärmning. Träningsarenan låg på 8:e våningen på ett parkeringsgarage med 2 träningsrinkar.
Sedan var det sightseeing i Washington. Jag såg de flesta kända monumenten och var uppe i Washington monumentet som syns på bilden och är drygt 555 feet högt. Det finns massor av bilder på http://picasaweb.google.com/Bamaresa och ja jag vågade gå ur bilen för att fotografera ekorren. Det var så fint väder (lite moln som gjorde att det inte blev riktigt så varmt som det var sagt) att jag valde att gå mer än väntat och såg mer än planerat. Jag gick klart över 1 mil idag och framåt eftermiddagen började jag bli lite trött så jag gick till ett par museum. National Air and Space museum och Indian museet.




Klockan 19 var det hockey. Verizon Center ligger på gränsen till Chinatown så jag fick se det med innan det var dags för match. Matchen var så dålig som bara NHL matcher kan vara. Washington gjorde 3-1 i början av andra perioden och då vilade vancouver resten av matchen som slutade 5-1 till slut. Alexander Edler gjorde Vancouvers enda mål och Nylander gjorde 1mål(på straff bilden) och 3 ass.Kvällen hade också ett väldigt tråkigt inslag för när jag satt där och kollade över publiken fick jag se en fruktansvärt ful svart tröja. Inte ens här borta slipper man fuskarna.


Imorgon åker jag till atlantkusten för 2 dagar utan sport. Jag får väl ligga på hotellrummet och titta på TV.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en viss skillnad på ekorre och björn......tycker jag i alla fall