tisdag 14 oktober 2008

Atlanten

På vägen från Washington till Virginia Beach stannade jag till i Jamestown och såg hur folk levde när engelsmännen kolonialiserade? Virginia. Det var bl.a. en indianby, den riktiga Pocahontas bodde i området, kopior av skeppen de åkte över med och ett fort. Visste ni att Pocahontas dog i lunginflammation i england?


Jag hade lite problem att hitta hotellet eftersom det ligger hundratals hotell utmed stranden och gpsén visade ett ställe och datorn ett annat men båda hade fel.
Detta är utsikten från balkongen där jag sitter och skriver detta. Gångvägen går flera mil mellan hotellen och stranden och på andra sidan hotellet är det en gata med restauranger och affärer. Ett par kortbyxor får jag nog inhandla eftersom jag inte tog med några.

Imorgon är en lugn dag då jag bara ska gå på stranden och kanske även se om jag kan åka till Cape Henry. Cape Henry ligger vid inloppet till Chesapeake bay, som går ända upp till Washington, med en stor fyr som ligger på militärtområde. Man måste ha ID och bilen blir genomsökt men ingen har svarat på om man kommer in där som utlänning trots att jag har skickat ett par mail. Vi får se imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin utsikt o tjusigt rum. Kan tänka mig att bo där. Saknar texten på korten i albumet. Måväl!

Anonym sa...

Japp det skulle man väll kunna leva med den utsikten ;O)
Häls Anneli med familj