söndag 12 oktober 2008

Mot Washington

Dagens resa började på landet genom Shenandoah national park. Ganska tidigt fick jag syn på en björn som lufsade över vägen 200m framför mig men tyvärr försvann han ganska snabbt så jag hann inte få fram kameran. Efter 2 timmars bilkörning tog jag en tur i skogen. Det finns 100-tals rastplatser och 1000-tals vandringsstigar av varierande längd. Jag tog en led som gick 2.5 km ner till ett vattenfall, höjdskillnaden på leden var 500 feet så det blev en jobbig vandring tillbaka.

Det blev ganska tydligt när man började närma sig Washington för vägen gick från 4 filer och ingen trafik till 8-10 filer och ganska tät trafik på bara någon minut.

Givetvis körde jag fel men GPSén hittar snabbt en ny väg. Första dagen är det alltid svårt att köra efter GPS men man lär sig snabbt vad man ska kolla efter men trots det kan det bli lite FÖR många vägar att välja mellan ibland.

På söndagar är det NFL och nu ska jag gå ut och äta och se på eftermiddags matchen.

Imorgon blir det sightseeing i Washington och NHL hockey mellan Washington och Vancouver på kvällen. Jag tar tunnelbanan in på förmiddagen och åker tillbaka till hotellet efter matchen.

Sakerna jag har tänkt se imorgon är Capitol byggnaden, National air and space museum, Washington monumentet (har biljett till 13:30) och Vita Huset. Jag har 1.5 sightseeing dag till i Washington senare under resan och då tar jag det jag inte hinner med imorgon och lite andra saker som är inplanerade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad tusan går du ur bilen när det fins björnar!!!!!!!!!!