lördag 4 oktober 2008

Äntligen hemmaseger

För en gångs skull missade jag en hemmamatch och jag följde sista perioden på SR´s livesändning och hockeyligans sida.

Teemu Laine verkar ha tagit vara på chansen och gjorde det avgörande målet och Laine var det namn kommentatorerna nämnde mest.

Jag har aldrig sett Simon Önerud spela center och jag har sett honom i väldigt många juniormatcher. Idag gick han in och spelade tredjecenter i elitserien som rookie. Jag har ju inte sett matchen men han var inte inne på något baklängesmål. Det är stort.
___________________________

Nu handlar resten av helgen om Usa resan. Kanske lite hockey imorgon 14:00.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Henrik Eriksson såg riktigt het ut idag i dom få minuterna han fick spela i första perioden, Hade varit kul att se han spela mer men kenta bänkade honom av nån andledning.

Bama sa...

Ja Henrik Eriksson har mer skott på mål och mer tacklingar än många andra HV forwards som spelar mer.

Jag förstår inte heller varför han alltid bänkas.

Anonym sa...

Jag tycker att Önerud gjorde ett mycket bra jobb som center mot Djurgården.. Skönt att Laine äntligen fick sätta en puck. Han har haft många bra chanser tidigare..