söndag 26 oktober 2008

Vädret skiftar

I torsdags kväll hade jag mössa tröja och jacka. I går kväll hade jag keps och tröja. Idag kunde jag haft kortbyxor och t-shirt om jag hade vetat att det skulle vara så varmt men tyvärr hann jag inte checka in innan jag gick på NFL matchen. Så nu är jag jätte solbränd på högersidan av ansiktet som hade sol på sig hela matchen.

En spännande match som hemmalaget Carolina vann med 27-23 mot Arizona. Jag satt på 6:e raden så jag var ganska nära spelarna men när spelet var på andra sidan fick man kolla på skärmen.

NFL är inte i närheten av Collegefootboll.

När man möter andra Alabama fans så säger man alltid Roll Tide och det har blivit massor av gånger både i går kväll och under dagen idag. Att krossa Tennessee är det näst största man kan göra i staten Alabama. Att slå Auburn är det enda som är större. Ingen bryr sig om några andra sporter.

Imorgon kväll flyger jag alltså tyvärr hem, jag försökte övertyga Tennessee fansen jag satt bredvid igår att fixa green card men de ville inte ha mer Alabama fans i landet.
Första flyget är flyttat så det lyfter från charlotte måndag 21:15 och landar i Frankfurt 10:50 på tisdag. Det borde inte vara några problem att hinna med planet från frankfurt 12:35 som landar i göteborg 14:15.

Innan jag flyger hem ska jag väl försöka se lite mer av Charlotte som verkar vara en väldigt modern stad med ganska mycket nybyggen som pågår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är på Landvettr i god tid o hämtar upp dig/mor o far

Anonym sa...

Tack för att jag fick följa med på din resa! Kul!