fredag 14 november 2008

LHC fansen

LHC fansen är numera lyriska över värvningen av Jämtin. Tydligen var det Jämtins förtjänst att HV vann sm-guld förra säsongen och han kommer att spela i första kedjan i Linköping.

Undrar om Linköpings supporterklubben har ändrat sin hemsida i kväll där 6 av 8 styrelsemedlemmar hatar Jämtin mest i elitserien.

Till Corren säger LHC´s sportchef
– Det var Andreas och hans agent som tog kontakt med oss i veckan och sa att han gärna ville spela i LHC. När det kommer ett sånt samtal blir ju allt mycket enklare än när det är fråga om en budgivning mellan olika klubbar.

Synd att inte Jämtin fick memot om att klubben skule ljuga för i samma artikel säger han.
– Jag sov på saken i natt och i morse hade jag bestämt mig. Det stod mellan LHC och HV och det var helhetsintrycket som avgjorde.

Lycka till i silverjakten Andreas.


Ikväll var jag inne i kinnarps och träningfotograferade lite, om någon vill ge ett bidrag till ett nytt objektiv tar jag gärna emot det.



John Gustavsson vann marabouchokladen i strafftävlingen där tränaren Patrik Ross var med länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nja. Du är helt vilse som vanligt Bama. Det är knappast så att LHC-fansen är helt "lyriska" över att ha fått Jämtin på halsen. Det är med avsmak och svidande benmärg som man inser att han kan bli nyttig för LHC. Det enda som lindrar smärtan är den frustration och avsky som väcks i HV71-lägret. På det sättet kan ju Jämtin sägas ha gjort ett gott dagsverke. Det är bara för honom att fortsätta såsom han börjat om han ska kunna vinna förtroende hos LHC-fansen.

/danme