tisdag 2 december 2008

Hockeyfri dag?

Nej det blir inte riktigt så. Jag såg nu att TV4 sport visar Västerås-Växjö. Jag har inte sett Bengtsberg i år så jag får passa på ikväll.
Bengtsberg blev inte 3:e målvakt i JVM laget utan Mårts Valde Idoff från Frölunda/Borås. Enda fördelen med Idoff är att han är ett år yngre och får vara med nästa säsong för bättre än Bengtsberg är han inte.

Jimmy Andersson blir kvar i Oskarhamn tillsvidare.
____________________________

Team 18 har ett landslagslägret i Surahammar 15-19 december. 3 HV spelare kom med. Backen Adam Almqvist och forwards Martin Olsson och Kristian Frisk.

Jag har inte sett så många spelare i truppen men HV´s back Tobias Jonsson är bra mycket bättre än Linköpings Eddie Larsson. Även Jesprarna Fasth och Thörnberg borde ha varit nära.
____________________________

Imorgon är det HV71-Espoo. Jag har biljett men jag går bara om jag får se juniorer i lite mer framträdande roller.
Mina förslag: Simon Önerud och Andre Petersson i varsin topp kedja.
David Ullström som en av toppcentrarna eller spelar han med Borås?
Robin Karlsson istället för någon back som behöver vila.

Davidsson kan vila eller ta det lugnt som 3:e center och jag hoppas Kenta vilar alla forwards som har den minst skadekänning.
Något jag inte vill se är en juniorfemma som mes kenta kan plocka bort så fort det går tungt.

Inga kommentarer: