fredag 16 januari 2009

Det svänger fort

För någon månad sedan var HV71 indragna i streckstriden och Jämtin valde Linköpings pengar istället för HV71.

Nu ligger HV 2:a, 7 poäng från 5:e platsen. Jämtin har gjort 1 mål på 14 matcher för Linköping och Lance Ward har skrivit på ett 2-års kontrakt med HV71.
Livet leker.

Lance Ward till HV71!! Någon som tror jag är glad idag.

Teemu Laine fick 4 poäng i JP idag? Såg de inte matchen. Beech, Louma, Davidsson, Grillfors, Tedenby, Liv, Voutilainen, Falk, Önerud, Petrasek, Torp och Fredriksson var bättre än Laine igår. Kanske första gången Laine gör en dålig match i HV71.

2 HV71 spelare kom med i Team 18 truppen som spelar en turnering i Nyköping i början av Januari. Backen Adam Almqvist och Centern Martin Olsson var givna men jag hade hoppats att Kristian Frisk eller Tobias Jonsson skulle få chansen att visa upp sig inför J18VM i april..

Bara 19 timmar kvar till HV71 J20-Brynäs.
Dragningar som Tedenby´s får man se var och varannan vecka helt gratis på J20 matcherna.

3 kommentarer:

Stefan sa...

Nä, det är inte alls lätt. Hemligheten är nog lite att ösa på med seriebildstagning så fångar man alltid nån bra :)

Jag hade tänkt att kika på nån av J-20 matcherna, kanske båda..får se lite hur det utvecklar sig. Jasså, men hur tar man sig till fotobåsen då, genom avbytarbåsen? var det du som stod i fotobåset på J-18 matchen?

Jag satt ovanför Linköpingsbås...tyckte jag satt rätt bra där och man kunde ta bra stöd också.

Bama sa...

Ja man kan aldrig ta för många bilder. De flesta blir misslyckade på något sätt.

Fotobåsen går man in i från läktaren. Jag satt sitter antingen där du satt eller bakom HV´s bås. Senast satt jag bakom HV´s bås.
Jag tycker det är bättre än fotobåsen.

Anonym sa...

tycker du inte att jesper fasth ska få chansen i landslaget då??