måndag 12 januari 2009

Händelsefattig dag

Jag har spenderat dagen mestadels i soffan och tittat på filmer.

Jag hade nästan gett upp att få se sm-finalen 95 igen. Tack så mycket Åskan som fixade det!
Keskinens geniala passningar och Pelles redan då heroiska spel var en fröjd att få se igen.

Jag såg även en bra film jag kan rekommendera: How To Lose Friends & Alienate People.
En rolig romantisk komedi. Min favorit kategori bland filmer.

Lite hockeynyheter under dagen.
HV´s protest efter sparken mot Rögle avslogs som väntat.

Enligt AB är HV ute efter VF´s Janne Karlsson. Om det som står i artikels stämmer så blir det ingen av de lovande men oprövade tränarna utan en av de vanliga eltserietränarna som alla snart har gått runt hela elitserien. Tråkigt.

Intressantaste nyheten för dagen kommer Johans blogg med. Visst, man ska inte lita för mycket på vad som står på bloggar(utan denna då) men Johan har alltid rätt och ganska ofta snor kvällspressen nyheter rakt av från hans blogg.
Malmö´s 92a Victor Öhman har erbjudits a-lags kontrakt med Linköping. Öhman har under året visat att han är en av Sveriges största talanger och det skulle vara ett riktigt kap om LHC skulle värva honom. Han har spelat 2 allsvenska matcher med MIF och gjort 26p på 21 matcher i J20. Hans far är Roger Öhman som spelade i elitserien för MIF på 90-talet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt att inte din blogg belv nominerad till bästa sport-blogg i AB de som nominerades var det bara kändisar som stod baken även om de innehållsmässigt är rsämre än din!! Go (o)Bama!!!

Anonym sa...

Jag skulle kunna göra allt för att få sen den SM-finalen igen! Har du den i digitalt format, eller finns det någonstans man kan få tag på den?

Bama sa...

Tack för det. Konstigt att det bara var kändisars fotbollsbloggar som blev nominerade.
http://mrmadhawk.blogg.se/ borde ha blivit nominerad.

Sm-finalen finns på:
http://thepiratebay.org/torrent/4635103