måndag 24 augusti 2009

Andreas Falk landslags debuterar

Äntligen är Andreas Falk uttagen till landslaget.

Den 3-6 september spelas den första obetydliga turneringen i Euro Hockey Tour och Andreas Falk är enda debutanten. Annars är det en väldigt tråkig trupp med rutinerade spelare som Davidsson och Tärnström. Visst ska det finnas en stomme av rutinerade spelare men jag saknar de unga framtida landslagsspelarna som Jacob Josefsson, Mattias Tedenby och någon av de lovande SAIK backarna.

På målvakts och backsidan finns det ingen spelare jag ser fram emot att se i landslaget. Bland forwards finns det några stycken som givetvis Andreas Falk men även frölundas Fredrik Pettersson ska bli intressant att se.

Lite konstigt att Falk debuterar just nu. Under slutet av förra säsongen var han en av elitseriens bästa centrar men då satsade BÅG på Johan Andersson istället. Nu kommer uttagningen i efterhand istället.
_______________________________

Hockeyveckan ser ganska lugn ut. J20 åker till Schweiz på onsdag och jag åker nog och tittar på onsdagsmorgonens träning.

A-laget spelar semifinal i Nordic Trophy till helgen och jag ska se minst en träning innan helgen.
Det blir trots allt ett par matcher denna veckan.

J18 möter Nyköping på fredag och till helgen spelar TV-puckslagen Småland, Västergötland, Östergötland, Stockholm och Södermanland spelar Kinnarps cupen i Kinnarps arena.

Det är också möjligt att jag åker till Borås för att se Borås-Oskarshamn på onsdag.

2 kommentarer:

Seadog sa...

Imponerande att du hinner med ett civit jobb. Tacksam för match rapporter och analyser som brukar dyka upp här!

Bama sa...

Tack för berömmet.

Vanligvis hinner jag inte se träningar eller åka och se fd HV spelare på vardagar men jag har semester denna veckan och då måste man utnyttja det.

Har inte hunnit ta så mycket semester i sommar så nu kan jag ta semester i vinter när det behövs för att se hockey.