söndag 23 augusti 2009

Brons och allstar!

HV71-Djurgården i bronsmatch idag.

Jag kan erkänna att jag inte trodde på seger inför matchen.
Efter 2 perioder var det ännu värre när DIF ledde med 3-1 och ALLT gick emot HV71.

Vilken lagmoral och vilken kondition!

Jag trodde inte det var sant. Gå in och vinna sista perioden med 3-0 mot Djurgården.
Något man har lärt sig efter denna helgen är att HV71 är fruktansvärt vältränade och ger aldrig upp.

HV71 har låtit 26 spelare få chansen att visa upp sig. Bland dem är 4st 93or och 7st 92or.
Många har verkligen visat vad de går för. Lite häftigt att i slutminuten mot Tappara igår hade HV71 2st 93or på isen. Det är alltså deras första säsong som J18 spelare.

Mina topp 3 bland helgens spelare.
1. Jesper Fasth kom med i allstarlaget (jag röstade på honom) om han bara hade satt sina chanser hade alla 30+ scouterna på läktaren försökt drafta honom. Han var inte sugen på att vara med på bild men det får han nog lära sig till nästa säsong.
2. Jesper Williamsson är en fältherre i försvaret. Inte lika spektakulär som Almqvist men fruktansvärt pålitlig.
3. Martin Olsson fick spela otroligt mycket när Linnander blev skadad och i sista matchen kom målskyttet i gång.
Adam Almqvist gjorde en fantastisk match mot LHC men det var enda matchen han spelade därför får han inte plats här.

Mina topp 3 positiva överraskningar.
1. Sebastian Strandberg dödade utvisningar, spelade fysiskt och ordnade numerära överlägen. Han har inte visat denna spelstilen tidigare.
2. Victor Näslund har visat att han hör hemma i staruppställningen i en HV´s tuffa backuppsättning.
3. Oscar Back (plopp) gillade jag när jag såg honom i J18 men jag trodde inte han skulle räcka till i J20 än. Det gjorde han verkligen.

Inför säsongen hade jag frågetecken för målvakterna. Vi har 2 väldigt bra målvakter.
Inför säsongen hade jag frågetecken för 4:e kedjan. Vi har många spelare som kan hoppa in där och göra ett bra jobb.
Inför säsongen hade jag frågetecken för målskyttet. Detta frågetecken återstår.
En effektivitet på 8,73%, näst sämst, är inte bra.
Powerplay är en annan sak man måste jobba med. Det löser sig iofs när Adam Almqvist är med men det är han kanske inte alltid.

J20 laget vilar på måndag och tisdag, morgonträning på onsdag sedan åker man till Schweiz för 3 tuffa matcher.

Nu väntar jag bara på hur Hockeymagasinet förklarar hur Djurgården kunde komma 4:a.

1 kommentar:

g-den sa...

fasth är kung!