måndag 3 augusti 2009

Inga överraskningar

Första isträningen bjöd inte på några större överraskningar.

* Grillfors var med på de inledande skridskoövningarna men hoppade av sedan. Resten var med.
* Kejorna var de väntade med 1:a och 3:e intakta från förra säsongen.
* Jag vägrar berätta vem den enda målskytten i tvåmål var.
* Jukka såg betydligt tunnare ut i år.
* Ullström dominerade.
* Lite tunnt på backsidan när 4:e backpar är Adam Almqvist och André Petersson.
* Adam Almqvist var enda rena junioren som var med idag. Jag räknar inte Williamsson och Linnander till juniorerna just nu eftersom de kommer träna med a-laget på försäsongen. Minst. André och Tedenby är ju också egentligen juniorer men de tillhör a-truppen.
* Adam Almqvist såg lite sliten ut. Jag gissar att han tränade med J20 på morgonen. Annars så syntes det att de yngre spelarna har tränat en vecka mer. Inte så att de dominerade men de var inte sämre än stjärnorna.

Bilder från träningen kommer snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hm, hur ska han kunna träna me hockeygymnasiet när de är sommarlov?

Bama sa...

Ja givetvis har du rätt.
Han tränade nog med J2o laget på deras morgonträning.

Crille sa...

Adam Almqvist hade hjälmen som var numrerad med en fyra förmodar jag? Sliten var väl bara förnamnet. Satt och retade mig på honom hela passet. Han höll bokstavligen på att dö mot slutet. Tack och lov så fanns det en förklaring...

Crille sa...

Jo just det... Per Ledin gjorde målet i två-mål-spelet. Han såg för övrigt taggad ut och manade på övriga och snackade taktik med sin nya radarpartner Laine.