söndag 2 augusti 2009

Ledig dag(nästan)

Ja jag får jobba 6-9 sedan är det möjligt att jag är ledig hela dagen.

10:30 Första a-lags träningen i kinnarps
12:20 Första start på lunchtravet i vaggeryd

Jag kanske får åka till jobbet och kolla till det efter travet eftersom det kommer att bli 3 jobbiga veckor på jobbet nu framåt.

På fredag blir det nog ytterligare en tripp till Kinnarps för att se hur J20 laget ser ut inför söndagens träningsmatch mot Huddinge.
____________________________

Många börjar tvivla på Aalto ryktet. Jag tror att det blir officiellt imogon, nu när semestern för kontorspersonalen är över.
Jag hoppas det eftersom Aalto skulle vara perfekt som den sista pusselbiten.
____________________________

Idag blev det en riktig nostalgitripp. Min "bff" Robban skrev ju i veckan om att han hade sett "Demolition Man" och givetvis måste jag göra som min idol.
Nostalgin slutade inte med det utan jag såg även ett par avsnitt av "Kojak" på dvd och just nu laddar jag ner 80-tals serien "Tales of the golden monkey".
_____________________________

Jag surfade också runt lite på övriga J20 lags hemsidor. Djurgården är överlägset bäst i Sverige, Rögle är bra men resten är bara skit.

En sida som bara blir bättre för varje vecka är http://www.eliteprospects.com/ (om det nu är möjligt att bli bättre).
Jag hittade en ny(för mig) intressant statistik under trupperna.
HV71 experience: 4019 GP. Spelarna i HV´s trupp har alltså gjort 4019 matcher i den egna klubben(J20 räknas inte). Närmaste lag efter HV71 är över 700 matcher sämre.
______________________________

I går kväll planerade jag lite inför nästa års Usa resa. Inga spelscheman är helt fastslagna än men just nu lutar det åt Texas, Oklahoma och Louisiana. Jag vill gärna se Alabama och utan att åka till de platser jag har varit på tidigare vilket betyder Louisiana 6/11 eller Arkansas.
Denna resa skulle nog inte innehålla så mycket hockey men många fantastiska arenor.

Att se Oklahoma i Norman är intressant men att uppleva stämningen på en Texas A&M match ska vara något speciellt. Studentsektionen kallas för the 12th man.
Om det blir en Texas match så blir det den 4:e(av 5 i Usa) 100.000 arenan jag har varit på.
Häftigast skulle vara att se Alabama i "Death valley" mot hemmalaget LSU. 2003 mätte ESPN upp 119 decibel under en match mot Alabama. När LSU slog Auburn i slutsekunderna 1988 gav det utslag som en jordbävning.

Alla dessa arenor tar över 80.000.

Här är en lista på de 12 största arenor jag har varit på. (#=världsranking)

#3 Michigan Stadium 106,201 Ann Arbor, Michigan Michigan Wolverines football College
#6 Ohio Stadium 102,329 Columbus, Ohio Ohio State Buckeyes football College
#7 Neyland Stadium 102,037 Knoxville, Tennessee Tennessee Volunteers football College
#17 Bryant-Denny Stadium 92,138 Tuscaloosa, Alabama Alabama Crimson Tide football College
#18 FedExField 91,704 Landover, Maryland Washington Redskins NFL
#75 Bank of America Stadium 73,298 Charlotte, North Carolina Carolina Panthers NFL
#76 Cleveland Browns Stadium 73,200 Cleveland, Ohio Cleveland Browns NFL
#83 Legion Field 71,594 Birmingham, Alabama UAB Blazers College
#84 Georgia Dome 71,149 Atlanta, Georgia Atlanta Falcons NFL
#103 Lincoln Financial Field 68,532 Philadelphia Temple Owls football College
#143 Scott Stadium 61,500 Charlottesville, Virginia Virginia Cavaliers football College
#148 Milan Puskar Stadium 60,540 Morgantown, West Virginia West Virginia Mountaineers football College

Inga kommentarer: