lördag 6 december 2008

Aldrig mer

Jag ska aldrig mer se en HV match har jag sagt 100 gånger sedan Kenta tog över HV71 för vem vill se ett lag där den totalt iskalla Thörnberg får spela över 25 minutermedan den lovande Simon Önerud får spela 4 minuter. Men igår kväll kunde jag inte hålla mig utan jag skaffade en biljett till brynäs matchen iallafallför idag kanske Simon får chansen som han har förtjänat. Säkert.

Fredriksson sjuk? I torsdags var han på olearys med flera andra skadade HV spelare, alla nyktra.

Åkerman får sitta på bänken i ryssland men funderar inte på att flytta hem.Enligt radiokommentatorn i torsdag hade Stillman sagt "han är vår" om Åkerman vill flytta hem.

Även om ungdomarna får sitta på bänken som vanligt har jag flera saker att se fram emot idag.
Jag ska se HV71 J20 mot Västerås 13:00 i Kinnarps arena. Betydligt roligare hockey än elitserien.
22:00 spelar #1 Alabama mot #2 Florida och vinnaren spelar om mästerskapet i januari. Alabama är obesegrade i år men Florida är favoriter ikväll. Roll Tide.

Inga kommentarer: