onsdag 9 januari 2008

En helg i Kinnarps arena

Det blir till att spendera hela helgen i Kinnarps arena och på Lördag får jag skynda mig hem så jag hinner se slutet på Färjestad-HV71 på C+.

Lördag 12/1, kl. 13.30: HV71 J18 - Frölunda
Lördag 12/1, kl. 17.00: HV71 J20 - Luleå

Söndag 13/1, kl. 12.00: HV71 J20 - Skellefteå
Söndag 13/1, kl. 15.30: HV71 J18 - Malmö

J18 laget har mött både Frölunda och Malmö tidigare denna säsong. HV förlorade 2 ganska jämna matcher mot Frölunda och jag tippar förlust igen. Frölunda är riktigt bra och vinner med 1-3. Mot Malmö har man en vinst och en förlust och jag tror på klar HV seger med 4-1.

J20 laget har varken mött Luleå eller Skellefteå de senaste åren. Många tror att norra serien var bättre än södra denna säsong men efter helgen vet vi ungefär hur bra lagen är. Skellefteå har varit det bättre av de två lagen hittills men jag hoppas på en bra start för HV71 J20. 4-0 mot Luleå och 5-4 mot Skellefteå.
_____________________________

Biljetterna till nästa års JVM i Ottawa börjar ta slut. 402 000 av de 420 000 släppta biljetterna är redan sålda.
_____________________________

Återigen är det bevisat hur osmarta fjollbollspelare är. 3 landslagsspelare vilse på en flygplats i USA. Visst är det stora flygplatser i USA men vägen är markerad så att till och med amerikanarna ska hitta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Första besöket på din blogg. Mycket intressant läsning. Har nu lagt in bloggen bland mina favoriter så det blir säkert fler besök.

Bama sa...

Tack, det var roligt att höra.