lördag 11 oktober 2008

Det bidde inget

Jag hittade inte till matchen. Jag kollade på nätet var skolan låg och la in adressen i gpsén men när jag kom fram till skolan var det tomt.

Matchen var tydligen viktig för på radion sände de från matchen en timme före matchen och troligvis hade de flyttat matchen för att få in mer folk. På radion sa det att det nästan skulle bli utsålt men de sa aldrig var matchen spelades och på lagets hemsida stod inget.

Det är bara att konstatera Big Mac är godare i Usa.

Nu blir det tv ikväll istället. Washington-Atlanta eller/och collegefootball Memphis-Louisville.
_______________________________

Imorgon är det Lördag och Lördag i Usa betyder Collegefootball. Få bryr sig om baseboll slutspelet på en lördag och ingen bryr sig om NHL. På ESPN frågade de vilket folk såg fram emot mest denna helgen. 42% Collegefootball, 30% baseboll slutspelet och 23% NFL. Hockey och träningsmatcher i basket är de övriga 5%.

Jag ska åka till Charlottesville för att se Virginia-East Carolina och här på hotellet kom det massor av East Carolina fans nu på kvällen. Matchen börjar 12:00 så jag lämnar hotellet runt 8:00, det tar 32 min till stadion där det väntas bli runt 60 000 åskådare.
________________________________

Mycket HV nyheter idag.
Tedenby till Oskarshamn. Eftersom Kenta inte vågar låta honom spela var det ett måste att låna ut honom.
Kris Beech tror jag är ett jättebra nyförvärv för HV. Jag skulle vilja vara där när Kris och Angell kommer 13 oktober.
J20 förlorade efter straffar mot Frölunda. Svårt att säga något om den matchen förutom kanske ÄNTLIGEN. Äntligen kom André Petersson igång. 2 mål idag.
David Ullström fortsätter att imponera. 2 mål idag igen och han har nu gjort 6 mål på 8 matcher och ligger 9:a i målligan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta dig för björnar, sitt kvar i bilen !