fredag 10 oktober 2008

Wow

Vädret var till en början mulet med lite duggregn men blev ganska snart sol och 23 grader varmt.

Jag var lite tveksam om vilken väg jag skulle ta till en början men jag valde den kortare men mindre vägen. Den var inte så liten utan det var 4 filigt hela vägen utan att det var en motorväg.

Innan jag gav mig in på sightseeing vägen tankade jag. Det Kostade drygt 6.50 kr/l.

Blue Ridge Parkway var verkligen en upplevelse att köra på. Ganska smal väg med massor av utsiktsplatser att stanna på. Vägen går i en nationalpark på bergskanten och det är inga höga staket. Väldigt likt en alpväg.


Halvvägs tog jag en omväg till Natural Bridge. Skönt att gå den 3 km vandringsvägen, Natural Bridge var imponerande och indianbyn var intressant.

Sedan blev det Blue ridge parkway till hotellet. 7 timmar tog resan och då var jag vid Natural bridge i ca 2 timmar. Farthållare, Automat och lite trafik gjorde att bilturen gick väldigt smidigt.

Nu är jag på hotellet och ska vila 2 timmar innan jag åker på Highschool football

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen bild på indianbyn?

Bama sa...

Det finns på http://picasaweb.google.com/Bamaresa

Anonym sa...

Ok. Men du träffade inga björnar?

Bama sa...

Inga björnar än men jag var nära att köra över en sköldpadda