torsdag 9 oktober 2008

Regn i North Carolina

Bilen lämnade Taberg 4:50 i morse, planet lämnade Göteborg 7:30 sedan var jag i frankfurt runt 9:00.

Det var svårare att lämna Frankfurt än att komma in i Usa. Tyskarna var tvugna att fråga ut en två gånger om vad man skulle göra i Usa och ytterligare en gång om man hade packat väskorna själv trots att de frågade samma saker i de två första kontrollerna.

Flygresan över atlanten tog 9 timmar och 20 minuter och gick faktiskt smidigare än vanligt trots att US airways stolar var mindre än både SAS och framförallt Delta som jag har åkt med tidigare resor. Jag sov 2 timmar, tittade på Hancock två timmar och resten lyssnade jag på talbok. Tullen i Usa var smidig. Fingeravtryck, foto och ett par frågor så var man igenom.

I North Carolina har det varit 20-25 grader och sol den senaste månaden då jag har följ vädret men idag regnade. När jag steg ut från flygplatsen kändes det som tropiskt klimat med 20 grader och duggregn. Det ska regna i morgon med men sedan ska det bli sol.



Hyrbilen är en nästan ny (450km) Ford Fusion SEL V6. Den är skön att köra men Ni som vet något om bilar kan ju berätta om det är en bra bil.

Jag Älskar Hampton Inn. Sköna sängar och man kan alltid lita på att det är rena och stora rum och en hyfsad frukost för att vara Usa. De är lite dyra dock så om man väljer rätt Best Western kan de vara lika bra men billigare.


Mer bilder läggs upp på http://picasaweb.google.com/Bamaresa under hela resan. Det blev dock inte så många bilder idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är ett tips på en jättebra sida där man kan läsa/skriva recensioner om hotell och sevärdheter. Här får man också det bästa hotellpriset. Läs mer här: USA

Bama sa...

Jag får testa den sidan till nästa resa. I år använde jag mest http://www.tripadvisor.com/

Nu ska jag ut och se Winston-Salem och ikväll blir det college football.