torsdag 13 november 2008

Utan internet

Min internetuppkoppling har fungerat felfritt i flera år men när jag kom hem idag kom jag inte ut.
Ingen fara tänkte jag, det börjar säkert snart fungera igen men efter 2 timmars utan internet klarade jag mig inte längre.

Hur kunde folk överleva utan internet förr?

Jag tänkte ringa en granne och höra om deras internet fungerade men fick ingen svarston så det var bara att ringa telia och felanmäla.

Jag fick aldrig prata med någon person men nu är det felanmält och datarösten berättade att de kunde fixa det senast 18 november så nu är det bara att vänta och surfa på mobiltelefonen men jag vet inte om jag överlever 5 dagar utan internet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte har så kan du testa att bara köra med "sportinställning" som du borde ha en liten knapp/sak att snurra på kameran för att välja som alternativ.
Testa och se vad det ger.

Bama sa...

Ja jag testade det mesta men ingen auto inställning.

Det jag läste på foto forum och de experter jag pratade med säger att ljuset i ishallar är för dåligt och mitt objektiv är inte tillräckligt ljuskänsligt för auto inställningar men givetvis borde jag ha testat det. Tar nog en sväng in till kinnarps idag och testar lite mer.

Anonym sa...

På landet finns mobilt bredband att låna/De gamle