onsdag 14 januari 2009

Hillding mot allsvenskan

Jag skrev 3:e juni att någon allsvensk klubb borde våga satsa på Joakim Hillding som förra säsongen spelade i HV71 J20.
Nu blev det inte så utan han spelar i div 1 med Tingsryd. Han värvades som en ung lovande spelare men ganska snart tog han hand om center positionen i 1:a femman och har spelat där hela säsongen.

Tingsryd leder allettan efter 4 omgångar och Joakim Hillding har gjort 11 mål och 20 assist under säsongen. Idag mot Kungälv har han gjort 1+2 i första perioden.

Joakim Hillding spelar helt säkert i allsvenskan nästa säsong även om inte Tingsryd går upp och han har talang för att ta sig till elitserien. HV71 om 2-3 säsonger?
______________________

Ett filmtips idag med. Igor är en väldigt bra animerad film. Inget för barn kanske men väldigt bra film.
______________________

Är det inte lördag snart!
Ni missar väl inte HV71 J20-Brynäs lördag klockan 13?
Innan det blir det visst någon typ av seriefinal imorgon.
Jag sätter 100kr på att Ullström spelar under 5 minuter. Någon som sätter emot?

3 kommentarer:

Anonym sa...

på tal om något helt annat, varför inte skriv något om Hc Dalen lite då o då??
de vore la skoj!!

Bama sa...

Jag följer inte Dalen men jag kanske skulle börja med det. Jag har börjat tycka fotografering är roligt så jag kanske skulle dra till smedjehov.

Jag har inte varit där sen jag slutade spela hockey på 90-talet.

Anonym sa...

aa börja skriv om hc dalen o husqvarna fighthers me !:D