lördag 3 januari 2009

Jag har körkort

Det blev ingen bra start på helgen när Alabama förlorade med 31-17 mot Utah i sista matchen för säsongen.
Det kanske är bra tändvätska inför nästa säsong då det var tänkt att Alabama skulle vara med på allvar.
Ingen trodde att alabama skulle vara med i toppen och vinna 12 matcher denna säsongen. Alabama har det yngsta laget bland de 119 lagen och nästa säsong tror alla att de är ett lag att räkna med. Alabama blir av med sin quarterback och offensiva linje, resten av laget är kvar.
_______________________

Nu möter HV71 J18 Leksand och det är 1-0 efter 1:a perioden. Jonathan Tholander målskytt för HV och han har spelat 2 matcher med J20 och gjort 1 mål. Jag tror att HV håller undan.
_______________________

A-laget möter djurgården som har forwards brist? De saknar 3 spelare + 1 spelare i JVM och gnäller ut i media.
HV71 saknar 3 spelare + 4 spelare i JVM.

HV har samma lag som senast men jag hoppas någon har förklarat för kenta vad han gjorde för misstag mot Modo. Han bänkade bästa kedjan i sista perioden.
_______________________

JVM semifinaler ikväll. Sverige-Slovakien 21:30 och Kanada-Ryssland 01:30.
Slovakien har en väldigt bra målvakt men han är ojämn så vi får hoppas han har en dålig dag.
Kanada är favorit mot ryssland men alla lag utom Sverige och Slovakien har målvaktsproblem så vi kan hoppas på en skräll. En förlust för kanada skulle nästan vara lika rolig som en vinst för Sverige.

Kanada´s fans anser att kanada är oslagbara och att Sverige inte har blivit testade i detta JVM än. 3 av semifinallagen kommer från sveriges grupp. Kanada har inte blivit testade på allvar än?

Roligt att läsa intervjuer inför matchen. De flesta vill lägga straff i ett eventuellt straffavgörande. Så har det inte varit tidigare och om man skulle kolla i elitserien eller i fotboll är jag helt säker på att du inte hittar många spelare som vill lägga en avgörande straff.
______________________

Igår hämtade jag mitt körkort. Precis innan jag åkte till Usa fick jag brev om att jag skulle förnya mitt körkort. Givetvis glömde jag bort det när jag kom hem och när jag hitttade lappen var det en vecka till körkortet gick ut(23 dec). Jag gick till förarenheten där man kan ta kort ock skriva på med en gång. Det satt 30 personer i väntrummet och ingen innanför luckan verkade intresserad så jag gick till fotoquick och tog kort istället. Igår kom det alltså och som tur är har jag inte åkt dit under den veckan jag varit utan giltigt körkort.

Inga kommentarer: